tisdag 6 mars 2012

Mina mål med Sture

Hur är nu min plan för 2012 nu då?

Veckoträning
Måndagar: Allmänlydnad för Roger Ohlsson i Vimmerby med Sture och Zita. Det är i huvudsak med Zita vi åker dit, men med tanke på att Sture tar efter henne och att dom är bästisar så får Sture hänga med.
Söndagar: Är vi en grupp som ska ses för att spåra tillsammans och prata hund. En väldigt bra grupp har vi fått ihop nu.
Vardagar: Så ska jag bli bättre på att promenera med Sture och så småning om Zita. Vi ska även utveckla oss med klickern och lära oss lite "onödiga" tricks.
Mål: Förutom att bli duktiga på spår, så ska ja få in ett fint fot. Lära oss lite lydnadsmoment. Ska läsa på lite om viltspår och kanske kan gå något sådant med honom.

Utställningar som jag gärna vill åka till:
12 maj Vetlanda Inofficiell utställning
30-2 juli Borås Utställning
3-5 augusti Tollarpsdagarna om jag får sällskap
2-4 november Växjö Utsällning

Men man vet ju aldrig hur det blir med det hela. En till offeciell utställning skulle jag behöva innan jag drar igång på allvar :) Men blir det inga fina omdömmen detta året, så ger jag upp sen. Då blir det att knipsa bollarna på Lillgrisen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar